Re: Sprawdzenie badów a wywołanie awarii

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 22 Aug 2010 - 08:53:02 MET DST

Osadnik pisze:
> Mam podejrzanie co do wystąpienia badsectorów na swoim dysku jednak
> chciałbym się upewnić w jakiś sposób czy są realne czy to tylko herezje
> filesystemu. Myślałem o MHDD lub podobnym ale ma wątpliwości czy taki
> odczytanie sektor po sektorze nie wygeneruje jakiś mechanizmów i
> kolejnych badów. SMART nic jaskrawo nie pokazuje.
>
> Więc czy zczytując można pogorszyć sprawę?

Ciąg dalszy:

Jak rozróżnić dwa identyczne dyski o tych samych pojemnościach wpiętych
do dwóch gniazd obok siebie?
Po numerze seryjnym? Tylko co z tego jak mostek na płycie jest tak głupi
że nie raczy podać tej informacji pod Windows. Niespecjalnie chce
jeszcze otwierać obudowę.

Co jak co ale posiadanie dwóch identycznych dysków bez możliwości
podejrzenie numeru seryjnego lub układu partycji uniemożliwia
diagnozowanie czy nawet założenie RAID (no bo jak wiedzieć który
pierwszy a który drugi?)