Slimtype dvd a ds8a1p

Autor: Artur <kotart_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Fri 20 Aug 2010 - 13:25:22 MET DST

Witam. Mam poważny problem z napędem dvd w laptopie. Krótki opis sytuacji:
naped to Slimtype dvd a ds8a1p.Potrzebowałem nagrać dvd + dl, i choć w
specyfikacji napędu był zaznaczony zapis płyt DL to moja nagrywarka nie
nagrywała. Po lekturze kilku forów stwierdziłem, że lekarstwem bedzie update
firmwere. Pobrałem odpowiednie oprogramowanie (tzn. takie jakie sugerowali
autorzy postów). Miałem więc EEpromUtility, FlashUtility oraz LtnFlash. Użyłam
w pierwszej kolejności EEprommUt oraz FlashUtility do zrobienia kopii eeprom i
firmware (okazało się że to ca11). Zaopatrzyłem się równierz w wersje nowszą
oprogramowania tzn ca24. Postępowałem zgodnie z instrukcjami ("1. zgrałem na
wszelki wypadek EEPROM nagrywarki na dysk przy pomocy programu EEpromUtility
2. zgrałem na dysk oryginalny firmware CX12 (u mnie ca24) /FlashUtility/
3. wgrałem firmware CX17 (jak wyżej) do nagrywarki /FlashUtility/
4. zrestartowałem kompa ")...
.. i wszystko byłoby w porządku gdyby nie tacka napędu, której się nie dało
zamknąć. Nagrałem nawet poprawnie jedną płytę DL, przytrzymując ręką przez pół
godziny tackę (nic ciężkiego nie miałem w zasięgu). Wgranie starego softu
(tego z kopii) nie poprawiło sytuacji. Zacząłem eksperymentować z softem cx12
i cx17. I nic. Postanowiłem użyć programu LtnFlash. Oczywiście zgodnie z
opisem z forum zabrałem się do radosnej pracy. Po restarcie komputer jakoś
długo się uruchamiał. Jak już w końcu podniósł się to okazało się,żę napędu
nie ma w systemie. Później sprawdziłem w Biosie. Tam tez go nie było. Ale
jeszcze się nie poddałem. Zrobiłem pendrive z dosem bootowalnym i użyłem
programu xsf zgodnie z opisem
(cyt "1. I downloaded XSF from http
2. I made a bootable USB-pendrive using "Format Utility for HP Drive Key or
DiskOnKey USB Device" and "Windows XP MS-DOS Startup floppy"
3. I took out HDD from my laptop to be sure that I won't damage it
4. I booted the computer from pendive and flashed primary master ch. using
DS8A1P_CA11_C0deKing firmware
5. The DVD drive became alive and fully functional.")

Proces flashowania rzeczywiście przebiegł pomyślnie. Tak przynajmniej wydawało
mi się w tym momencie. Po restarcie dalej go tam nie było. Spróbowałem więc
innych plików .bin, ale już mi się nie udało. Tak więc skończyły się pomysły i
oraz porady z sieci. Jeśli ktoś ma jakiś konstruktywny pomysł to bedę
wdzięczny (już rozważam zakup nowj nagrywarki).