Re: RAID 0 w praktyce

Autor: OMSON <omson_at_autograf.pl>
Data: Fri 13 Aug 2010 - 15:48:45 MET DST

OMSON pisze:

> Ok, zrobię RAID 0 i zobaczę jak sie będzie sprawować. Biblioteki można
> przerzucić bez konieczności instalacji z dotychczasowego dysku, także
> nie będzie mnie to kosztować zbyt wiele czasu.

JBOD: http://www.voila.pl/434/4dfg2/index.php?get=1&f=1

RAID 0: http://www.voila.pl/450/qmtph/index.php?get=1&f=1

Tak to wygląda po utworzeniu na tej płycie ASRock'a. Jak się będzie
sprawować w zastosowaniach muzycznych dam znać za czas jakiś, gdyż
benchmarkiem tego nie zmierzę... ;)
Martwi mnie tylko spadek czasu dostępu tej 250-tki. Wcześniej (przed
wykorzystywaniem jej jako JBOD) był to czas rzędu 13-15ms.
Natomiast niezaprzeczalnie wzrósł transfer sumaryczny dwóch 80-tek
ustawionych w Raid 0.

Pzdr, OMSON

P.S. Niestety OS musiałem postawić od nowa, gdyż nie uporałem się z
dodaniem sterownika Raid do zastanej instancji systemu bez tegoż sterownika.