Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Thu 12 Aug 2010 - 15:56:14 MET DST

Dnia Thu, 12 Aug 2010 12:52:02 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

> Przepraszam, ale musze doprecyzowac.
>
> Dodaje strin o nazwie "browser.cache.disk.parent_directory" oraz wartosci
> "RAMdisk"?

Nie.
Najpierw musisz sobie stworzyć ten ramdysk - jest do tego w sieci kilka
programów. Dostanie on swoją literkę w systemie, na takiej samej zasadzie,
jak wirtualne CD-ROMy, i będzie się zachowywał tak, jak normalny napęd
dyskowy (tylko jego zawartość będzie znikała po wyłączeniu).

Wtedy lokalizację cachu FF ustawiasz na przykład na Z:\cache

> A jak do tego ograniczyc cache do powiedzmy 50MB?

Nie wiem, nie miałem takiej potrzeby. Można co prawda stworzyć mały
RAMdysk, ale gdy kończy się na nim miejsce, a FF chce więcej, wtedy dzieją
się z nim strasznie dziwne rzeczy.

Jeżeli masz dużo RAMu - polecam wygospodarowanie pewnej ilości i
umieszczenie tam cachu przeglądarki i TEMPa, a nawet pliku wymiany - system
działa zauważalnie szybciej.

Tak, wiem, że to nielogiczne - robić plik pamięci wirtualnej na wirtualnym
dysku znajdującym się w pamięci, ale najważniejsze, że działa.

--
Yakhub