Re: Wybor zasilacza

Autor: raviz <ravizusunto_at_vp.pl>
Data: Tue 10 Aug 2010 - 17:37:40 MET DST

On 10/08/2010 00:56, m4rkiz wrote:
> "raviz" <ravizusunto@vp.pl> wrote in message
>
> te kalkulatory sa pisane tak samo jak rekomendacje na stronach producentow
> kart graficznych, czyli na zapas i troche na oko
>
> http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnampoZGSa/4way_SLI_GeForce_GTX_480_test/1
>

> kupowanie z lekkim zapasem ma sens jezeli jest realne prawdopodobienstwo ze
> kiedys sie cos konkretnego dolozy, ale dla platformy ktora na poczatku
> bedzie
> brala mniej niz 200W w idle a 450W pod obciazeniem zasilacz 1250W to spora
> przesada

> [...]

Przejrzalem material z linka, dzieki za ciekawe i praktyczne informacje.
Tak jak napisales pod obciazeniem system bedzie pobieral ok 400W jednak
uzwgledniajac w przyszlosci druga karte 480 zasilacz bedzie musial
obsluzyc ok 700W. Wiem, ze do 1200W stad jeszcze daleko. Jednak
posiadajac 1200W zasilacz bedzie pracowal w polowie wydajnosci czyli
bedzie chlodny, wentylator nie bedzie generowal dodatkowego halasu.
Biore pod uwage zakup czegos tanszego i slabszego np. Cooler Master
Silent Pro Gold za 859zl i w tym wypadku roznica w cenie jest znaczaca,
natomiast w przypadku Enermaxa roznica miedzy bodazje 900W a 1250W to
200zl wiec nie jest to kwota o ktora warto walczyc za wszelka cene.

Daj znac czy posiadajac 1250W i obciazenie na poziomie 200-400W cos
trace? Wiekszy pobor pradu czy cokolwiek innego poza kosztem zasilacza
oczywiscie?

Pozdrawiam......Rafal