Re: Dyski SSD

Autor: W.P. <laurentp_at_wp.pl>
Data: Mon 09 Aug 2010 - 23:57:50 MET DST

Użytkownik Norbert napisał:

> A po miesiacu wszysko sie posypalo, dysk wyzional ducha i ten ktos wrocil do
> tradycyjnego HDD.
> To bylo tutaj na grupie chyba w maju.

Do pewnych zastosowań miesiąc pracy z szybkością x10 może być sensownym
rozwiązaniem. (Zakładając oczywiście istnienie repliki danych na
klasycznym HDD na czas padu SSD).

(SwojÄ… drogÄ… ciekawe, czy samÄ… konfiguracjÄ… RAIDu(?) (bez pisania patchu
do sterowników) dałoby się taki algorytm uzyskać: pisz na RAID-0, czytaj
z SSD (jak działa) / z HDD (jak SSD padł)?? Ale to już OT (albo nawet NTG).

Znalazłem: nie daje mi spokoju ten timestamp. Bug w kontrolerze SSD?

Przy sterownikach do NAND flashy w Linuxie można by sprawdzić czy to nie
to, ale w zamkniętym (dosłownie i w przenośni SSD) już nie :(

W.P.