Athlon II X3 - kilka pytań

Autor: grzesiek <nospam_at_nospam.xx>
Data: Sun 01 Aug 2010 - 21:44:10 MET DST

witam,

mam trzy pytania dotyczÄ…ce procesora Athlon II X3 (wersja 440):

1) jaka powinna być prawidłowa temperatura pracy? Na stronach producenta
nie znalazłem tej informacji. Z boxowym chłodzeniem, zaraz po złożeniu
zestawu, pod dużym obciążeniem (benchmark) dochodzi do 60 stopni
Celsjusza. Czy to bezpieczne? Warto wymienić chłodzenie na lepsze?

2) Zasilacz (OCZ Stealthxtream 2 500W) posiada złącze do zasilania CPU 4
pin (na stronie sklepu i na opakowaniu jest, że ma wtyczkę 4+4 pin,
aczkolwiek na stronie producenta podają, że jednak 4 pin). Czy to ma
jakieś praktyczne znaczenie, że jest ta mniejsza wtyczka? Nie ma to
żadnego negatywnego wpływu na wydajność, stabilność czy cokolwiek innego?

3) Słyszałem, że niektórzy odblokowują czwarty rdzeń w tych Athlonach.
Czy może to doprowadzić do uszkodzenia procesora lub jego
niestabilnej/niewłaściwej pracy? Czy są jakieś inne zagrożenia, i czy w
ogóle jest sens robienia czegoś takiego?

będę wdzięczny za odpowiedź na wszystkie lub niektóre moje pytania :)

--
pozdrawiam,
Grzegorz Olszewski