Re: RAID 0 w praktyce

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat 31 Jul 2010 - 00:34:03 MET DST

Dnia Fri, 30 Jul 2010 14:14:14 +0200, MC napisał(a):

> Czego oczekujesz po takim RAID-zie? Podwojenie prędkości, czy nawet duże
> przyspieszenie transferów zdarza się chyba tylko w rozwiązaniach
> profesjonalnych.

Nie przesadzasz trochę?

DFI LanParty DK P45-T2RS, na tym RAID0 z dwóch dysków Samsunga HD103UJ. Do
tego kontroler Adapteca AAR-1430SA na PCI-Express x4 z podłączonymi
pojedynczymi dyskami Samsunga HD103UJ.

Odpalony QuickBench z HD Tach pokazuje:
http://ifotos.pl/img/hdtach_whwhee.png

No na mój gust profesjonalne rozwiązanie to nie jest, a przyspieszenie
jednak jest.

> Za to masz podwójne ryzyko awarii, co prawda w HDD nie jest
> ono duże, ale po co kusić los?

Tu się zgodzę. Stawiając RAID0 (mam na nim system i oprogramowanie, a na
oddzielnej partycji dokumenty) pierwszym i podstawowym założeniem, był
trzeci dysk na backup.

[ Kiedy człowiek nie pragnie tego, czego i tak nie może mieć, na pewno     ]
[ łatwiej mu się żyje.                     (Clive Barker "Piąte dominium") ]