Re: Underclocking - czy to ma sens?

Autor: Szary Móżyn <szary_at_mozynowo.net>
Data: Thu 29 Jul 2010 - 15:54:23 MET DST

W dniu 2010-07-28 13:29, raviz pisze:
> Witam
> Niedlugo bede mial w komputerze GTX 480 i i7 980X. Czy w przypadku tych
> komponentow underclocking dalby wymierne efekty w zakresie ograniczenia
> halasu, wydzielania ciepla i zuzycia pradu?

Co do zużycia prądu, to z tego, co zauważyłem, samo obniżanie zegarów
nie daje praktycznie żadnej zauważalnej różnicy na mierniku.
Underclocking ma sens wtedy, gdy obniża się jednocześnie napięcie. CPU
wszystkie majÄ… to w standardzie i daje to efekt. Z kartami graficznymi
to już tak różowo nie jest. Oczywiście w 2D nie idą na pełnej mocy, ale
i tak standardem w mocniejszych kartach jest pobór 30-60 W po to, żeby
wyświetlić pulpit. Gdyby tylko producentom się chciało, mogliby to
obniżyć do 5-10 W, ale tego nie robią. Rozwiązania hybrydowe z użyciem
kart zintegrowanych też zostały zarzucone bardzo szybko. Widocznie prąd
jest na tyle tani, że nie jest to istotne dla klienta, który kupuje
takie karty.