Re: zasilacz ATX, ktorego wiatrak nie obraca przy niskim obciazeniu

Autor: Remek <remciu_at_tlen.pl>
Data: Wed 07 Jul 2010 - 16:08:01 MET DST

Użytkownik "BQB" napisał:

> Pierwsza sprawa, to za 24 zł kupisz zasilacz, który waży około 0,5 kg, a
> to przekłada się na wielkość radiatorów, kondensatorów i transformatorów.
> Normalny zasilacz waży około 2 kg a czasem więcej.

mam taki zasilacz ważący 2 kG. Z tego ok. 1,5 kG waży potężny dławik
połączony szeregowo z filtrem sieciowym wpakowany do obudowy chyba tylko po
to, aby zrobić wrażenie. Pewnie zmniejsza zakłócenia, ale chyba nie o to
chodzi?

> BTW, porównujesz obecne zasilacze za 24 zł z zasilaczami które występowały
> kilkanaście lat temu po 300 zł, bo tak można zrozumieć twoją wypowiedź.

Nie do końca. Współczesne też naprawiam czasem. To inna sprawa. Robię to
niechętnie, gdyż w przypadku uszkodzenia zasilacza powinno się go wymienić
na nowy. Zbyt duże ryzyko dla sprzętu, ale jak ktoś się uprze ...
Ta 80% sprawność to też żadna rewelacja. Dobre perzetwornice w telewizorach
osiągają powyżej 90%. Rzecz w tym, że w tym przypadku nie oszczędza się tak
bardzo na materiałach. Trafo takiej przetwornicy jest objętościowo 4 - 5
razy większe.

Jednym słowem kierujmy sie logiką i własnym rozumem. Zasilacz bardzo dobrej
marki do zastosowań profesjonalnych kosztuje dużo nie ze względu na swoje
cudownw właściwośći, ale ze względu na firmę, co nie jest bez znaczenia.
Jakość obsługi, stosunek do reklamacji i uznawanie winy w przypadku szkód ma
czasem wielkie znaczenie.

Remek