Re: Czym zastąpić starego Matroksa

Autor: =Marcos= <marcos_at_wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info>
Data: Sun 27 Jun 2010 - 23:42:51 MET DST

> właśnie stwierdziłem, że mój Matrox G400 jest wolny, google earth się
> ślimaczy. Czy wymiana karty na szybszą przyspieszy działania GUI (firefox
> etc.) i np. aplikacji typu google earth czy vlc/bestplayer?
> Płyta to Gigabyte GA-8IPE775-G (rev. 1.2), a karta graficzna obecnie
> Matrox Millenium G450 DualHead. Monitor podłączony po D-SUB (syncmaster
> 940n). Myślę o czymś używanym, jest sens wymieniać kartę? I na co?

Google Earth jak najbardziej, bo tu chodzi głównie o 3D. Firefox
PRAWDOPODOBNIE, bo główny czynnik spowalniający to bannery flash, filmiki
reklamowe itp. i nowoczesne karty wspomagają odtwarzanie tego. Jeśli raczej
nie grywasz w nowe gry, prawdopodobnie dobrze wyjdziesz na wymianie nawet na
nowoczesną kartę z dolnej półki.
Np. Radeon HD3450 na AGP za 150zł lub Radeon HD3650 (2-3x szybszy od 3450)
za około 200zł na AGP. Mówię o nowych kartach z jakiegoś sklepu na Allegro.
Alternatywnie jakiś używany Radeon 7600GS, który można dostać za 150zł w
firmowych wersjach pasywnych.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl