Re: Odkurzacz

Autor: LeP <lesp_at_onet.pl>
Data: Sat 26 Jun 2010 - 22:54:23 MET DST

Użytkownik "Santana"

> Użytkownik "quasi"

> PIV to wyjątkowo "gorący" proc i wentylator boxowy wyje bo jest mało
> wydajny :) Taki wentyl zapewni Ci spokój:
> http://allegro.pl/item1082755034_arctic_cooling_freezer_7_pro_pwm_rev_2_kurierem.html
> Tylko dobierz odpowiedni do podstawki proca. PIV był chyba na różnych
> montowany więc nie wiem jaką ty akurat masz. Zasilacz też może hałasować
> ale to stwierdzisz po wymianie wentyla :) Jeśli to no name to też bym go
> wymienił ale nie na jakiś tylko na porządny :)

Mam tego AC i potwierdzam: jest cichy, wydajny i kosztuje całkiem niedużo
(osiemdziesiąt parę zet w patmedii). Mój boxowy startował od 1700 obr. i
ostro jechał w górę, a ten zaczyna od 680 (co jest trochę dziwne, bo w
instrukcji jest napisane, że powinien od 900 - ale mniejsza, ważne że jest
to miłe dla ucha i temp proca spadła o kilku celsjuszy;) i nigdy nie udało
mi się go rozpędzić ponad 1700 obr.

Jeśli chodzi o zasilacz, to nawet te bardziej markowe (patrz link) są
relatywnie dość głośne i nie sądzę, żeby za mniej niż 200 - 300 zł udało ci
się kupić coś naprawę cichego. Jeśli więc nie chcesz inwestować zbyt dużo w
stary sprzęt polecam wymianę wentylatora, co jest w większości przypadków
banalnie proste. Rozkręcasz obudowę, zdejmujesz grill i w najgorszym wypadku
dolutowujesz dwa kabelki.
http://picasaweb.google.pl/lespe.picasa/JakZrobicZMCVolcano650CichyZasilacz?authkey=Gv1sRgCP-1_MT_h8vTSA&feat=directlink
Cały koszt to w twoim przypadku 100 -120 zł

Chyba, że potem złapiesz tzw. bakcyla i zaczniesz jak ja, ciągle coś
usprawniać...

--
LeP