Re: Odkurzacz

Autor: Giecze <czechowski_at_post.#skasujto#.pl>
Data: Fri 25 Jun 2010 - 14:02:43 MET DST

quasi wrote:

> [...]
> Posiadam kilkuletni komputer o następującej konfiguracji:
>
> Płyta Abit BH7
> Procek P4 2,8GHz Northwood (s478)
> Grafika ATI Radeon X1650 Pro 512MB
> Pamięć 2x1GB DDR 333MHz
> 2 dyski ATA (80 i 200 GB)
> Nagrywarka DVD oraz nagrywarka CD
>
> Zasilacz noname 300W
>
> Czy możliwym jest że z powodu małej wydajności zasilacza:
> - wiatrak w zasilaczu chodzi na wyższych obrotach?
> - napędy optyczne czasami nie chcą czytać niektórych płyt?
> - jeden z dysków (na szczęście nie systemowy) czasami nie jest wykrywany?

Tego nie jestem pewien, nie sądzę.

> Co zrobić żeby było ciszej? Czy jak wsadzę tam jakiś zasilacz 400W i
> wiatrak na procka arctic cooling (teraz jest boxowy intela) to będzie
> spokój?

Sprawdź blokując chwilowo (np. paluchem) wiatraki. Mi strasznie
hałasował radek 1550 (brak kontroli obrotów, np. X800 był dużo cichszy w
2D). W dajszej kolejności boxowy wiatrak procka, potem wiatrak
zasilacza, a na końcu HDD (Barracuda).
Wymieniałem grafikę (na nową, dość mocną ale w spoczynku wolnoobrotową,
tobie pewnie starczyła by pasywna), chłodzenie procka i wiatrak w
zasilaczu (łatwiej i bezpieczniej kupić nowy cichy), i HDD na
jednotalerzowego Pipeline'a. Za dnia nie słyszę kompjutera, nocą zależy
z jakiej odległości)

Grzegorz