Re: Co sie dzieje gdy mostek NB sie przegrzewa

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Thu 24 Jun 2010 - 17:03:54 MET DST

Użytkownik "vissim" <vissim@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1tqy529k9g3l3.2q51ai2cfamu$.dlg@40tude.net...
> Hej wam,
>
> Powiedzcie mi jedna rzecz, bo widze z tym chlodzeniem robi sie teraz jakas
> paranoja i wszyscy chłodzą wszystko w obudowie

Marketing producentów sprzętu do chłodzenia.

> tylko nie wiem czy ma to
> sens.

Raczej nie, może jak jest gorące lato.

> Co sie dzieje jezeli mostek polnocny sie przegrzewa ? Poludniowy obskuguje
> inne urzadzenia, i jakos nie ma problemow z przegrzewaniem, ale do
> polnocnego widze na necie od zawalenia roznych konstrukcji z/bez
> wentylatora, czesto nawet po cenie wyzszej niz cooler do CPU - ponad 100
> zł.
> Czy wysoka temperatura powoduje jakies spowolnienia,
> znieksztalcenia...

Na marginesie, zauważyłem że na chipsetach AMD pod AM3 dobrym testem na
wygrzewanie North Bridge'a jest OCCT w tybie "Small Data Set". W minutę
temperatura na NB skoczyła o 15 stopni (na chipie nVidii pod AM2 tego nie
stwierdziłem więc to raczej specyficzna cecha chipsetów ATI).

> czegos, czy po prostu jezeli pracuje w granicach
> przewidzianych przez producenta, np do 80-90 stopnii

Nie wiem jak można rozgrzac tak wysoko NB. W/w testem OCCT rozgrzałem NB do
maks 60 stopni (fabryczne chłodzenie NB, obudowa kompa zamknięta, żadnych
wentylatorów nawiewających i wywiewających).