Re: Nowy zasilacz

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Thu 24 Jun 2010 - 13:00:54 MET DST

Dnia 23-06-2010 o 17:17 Mich@l napisał na pl.comp.pecet:

> Do zachowania wstecznej kompatybilności? Warto pamiętać że wtyczka molex
> to wynalazek z połowy ubiegłego wieku ;)

No nie wiem skąd macie takie informacje. Wystarczy wziąć taki dysk do ręki
i poczytać tabliczkę. Przykładowa Barracuda 500GB: +5V 0,72A, +12V 0,52A.
Jeżeli linia 12V nie byłaby używana nie miałaby obciążenia. Budowa dysków
również nie zmieniła się zbytnio od połowy ubiegłego wieku :)
Nie widzę również sensu stosowania w napędach przetwornic czy specjalnych
stabilizatorów.
Norma ATX natomiast zmienia się, a jednak odchylenia napięć dalej wynoszą
max 5%. W teraźniejszych komputerach używanymi napięciami są: +12V
(napędy, procesor, grafika, wentylatory), +5V (już chyba tylko napędy)
i 3,3 (zdaje się do pamięci, płyty i PCI).
Stabilizatory przecież, również mają swoje ograniczenia i mogą się
uszkodzić przy zbyt dużym napięciu.
Tak, że nie jestem taki przekonany czy napięcie powyżej tych 5% na 12V nie
poniesie za sobą przykrych konsekwencji.

--
WiesłaW
Opera Mail