Re: Pomysł na laptopa do kupienia

Autor: Jasko Bartnik <bartnikj_at_gmail.com>
Data: Sat 19 Jun 2010 - 01:51:20 MET DST

> Bo generalnie nie wiem czego się spodziewasz - albo rybka albo pipka.

W zasadzie to mógłbym powiedzieć tak:
- około 13,3",
- wifi,
- 8 godzin na baterii
- budżet 3500 zł
Zadanie - znaleźć najmocniejszy sprzęt w ramach założeń (karta
graficzna schodzi na drugi plan).

> Ale co innego musi być mocniejsze niż w komputerze do gier. Piszesz: obróbka
> wideo - czyli musi mieć szybkie dyski (liczba mnoga) inaczej to kompromis,
> grafika 3D - mocny procesor.

Decydując się na laptopa i tak muszę pójść na kompromis - to jedno z
ukrytych założeń, czyli akceptowalny spadek wydajności w stosunku do
komputera stacjonarnego.

> To może stacja dokująca czy chcesz stację dokującą? To zasadnicza różnica
> zawężająca wybór. Dalej - piszesz o obróbce grafiki - jaki masz zewnętrzny
> monitor? Jaką grafikę chcesz na nim obrabiać? Jeżeli to jest megawielki monitor
> z mega-HD rozdzielczością to również zawęża Ci wybór (do takiego co obsłuży
> zewnętrznie Twój mega-HD monitor).

Miałem na myśli posiadanie przez laptop dodatkowego złącza na stację
dokującą/replikator portów, aby można było błyskawicznie po wejściu do
domu rozpocząć pracę na zewnętrznym monitorze, klawiaturze, myszce,
zasilaczu i innych peryferiach... ale jakoś to przeżyję jeśli tą
wiązankę kabli będę musiał podłączyć ręcznie :) Monitor zewnętrzny ma
22 cale, więc problemów raczej nie będzie z jego obsługą.

> Zdefiniuj kompaktowy - dla mnie kompaktowy to jest mój 10", który noszę przy
> sobie często - taki powyżej 13" to byłby dla mnie klamot, a nie kompaktowy.

Kompaktowy to dla mnie przedział netbook - mininotebook (do 13,3", pod
warunkiem małej masy i małych wymiarów - dobry przykład to właśnie
MacBook Air)

> Zaraz - jaka cena? Gdzie można kupić skrzyżowanie MacBook Air (megapadaka) z
> MacBook Pro na i7 (całkiem fajny sprzęt)? I ile kosztuje?

"Byłoby", gdyby istniało. Wymiary Air i osiągi Pro. Sam Pro w wersji
i7 kosztuje 7-8 tys. więc "zairowanie" go podniosłoby pewnie cenę o
50%. Zdecydowanie ponad moje możliwości.

> Możesz zainstalować Windows bo to pecet. Co cię powinno przerażać to np. brak
> drugiego klawisza myszy, konieczność stosowania gazyliona przejściówek do
> czegokolwiek etc.

Chyba to ostatnie najgorsze jest - żeby podłączyć się do zewnętrznego
monitora potrzebny jest adapter (chyba, że to monitor Apple-a). A to
dodatkowy bagaż, którego taszczyć się nie chce.

> Napisz po prostu ile masz na ten komputer bo jak widać to jest głównie
> ograniczenie, reszta to chciejstwo.

Początkowo chciałem się zamknąć w 3000 ale 3500 wydaje się być
bardziej realne.

> Istnieje współczesny laptop bez tego co powyżej (modulo BT). Swoją drogą czemu
> BlueTooth ma być nieodzowny?

Może faktycznie przesadzam... ale byłoby to zdecydowanie na plus dla
laptopa, bo z tej wersji komunikacji pomiędzy urządzeniami korzystam
często i mogłoby to nie wystawać poza obrys laptopa, nie zwiększać
jego masy oraz nie skracać czasu pracy na baterii (nie wspominając o
niezapychaniu portu USB).

W zasadzie to teraz zastanawiam się już tylko pomiędzy:
- Acer 3820TG (i5-450m 2,4-2,66 GHz)
- Asus UL30JT (i5-520um 1,06-1,86 GHz)
Na korzyść tego drugiego przemawia czas pracy na baterii i grubość.
Nie mam pojęcia jak jest z wydajnością, bo znalazłem tylko testy Acer-
a dla procesora i3 i były bardzo zbliżone do Asus-a.

--
Pozdrawiam,
Jan Bartnik