Re: Serwer do backupu - co polecacie?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 19 Jun 2010 - 00:24:10 MET DST

** PP <pp@wp.pl> wrote:

(...)

> Powyższe rady są identyczne dla wszystkich nośników, mam Netgeara i walczę w
> szybkością transmisji, reszta zalet jest nie do pokonania.

Zasadniczo tak tylko np. jeżeli zależy Ci na danych i backupie to po pierwsze
nośniki (jakie by nie były) trzymasz w innej lokalizacji, po drugie masz
procedury odzyskiwania (i faktycznie je testujesz co jakiś czas).

Przykładowo robisz backup na taśmy i co miesiąc (tydzień, dzień, rok - zależy
jaką masz politykę) zestaw z pełnym backupem jest przewożony do wodo i
ognioodpornego sejfu w innej lokalizacji (np. inny budynek).

Przykładowo co 3 miesiące wyciągasz te taśmy i na zupełnie innym systemie (bo
poprzedni szlag trafił) symulujesz odtworzenie środowiska i przywrócenie danych
- mierzysz ile to trwa (no bo jak ma trwać kilka dni to dobrze czy źle?).

Samo robienie backupu (bez weryfikacji jego skuteczności) nic nie daje bo nie
sprawdzasz czy faktycznie to co robisz się sprawdza - jedynie tak zakładasz.