Re: Oznaczenia grafiki Nvidia

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Thu 17 Jun 2010 - 14:28:06 MET DST

PeJot pisze:
> Czołem.
>
> Co właściwie znaczą oznaczenia literowe w nazwach kart graficznych
> Nvidia, tzn. GT, GS, GTS, itd. ? Te oznaczenia są stałe u wszystkich
> producentów stosujących chipsety Nvidia ? Jak to przekłada się na
> wydajność karty ?

Wydaje mi sie , że tak. ATI i nVidia maja swoje nomenklatury
nazewnictwa. Stopniując wydajność, u nVidii wygląda to mniej więcej tak:

-1. VE
  0. LE
  1. bez literek
  2. GS
  3. GT
  4. GTS
  5. GTO
  6. GTX

nVidia ma jeszcze inne oznaczenia ale te przytoczone są chyba
najpopularniejsze... Generalnie pomysł zaczerpnięty jest z branży
motoryzacyjnej (tuningowane wersje fabryczne np Porsche GT itd)

Pzdr, OMSON