Re: Awaria dysku

Autor: Dox <doxent_at_gazeta.pl>
Data: Wed 16 Jun 2010 - 17:53:48 MET DST

news:hvags0$jjd$1@news.onet.pl...

> Nie, nie padl, ale tak z ciekawosci chcialem spytac:
> czy ktos probowal przekladac plyty elektroniki na w miare wspolczesnych
> twardych dyskach ?
> I jakie wyszly efekty ?

z reguły jedyną przyczyną padania elektroniki jest skok napięcia który
często wypala nam ładne dziurki w układach. Jeżeli dysk nie jest wykrywany
to nawet często przełożenie elektroniki nic nie daje bo uwalone są albo
głowice albo zawartość service area. Kilka razy zdarzało mi się reanimować
egzemplarze sławetnej serii Baracuda 11 oraz Maxtor Diamondmax 22. W takich
przypadkach trzeba i tak odkręcić płytkę elektroniki by odizolować na
chwilkę głowice.