Re: Czy płyta główna AM2 rzeczywiście obsługuje procesory AM3?

Autor: maX <aver_at_wywaltointeria.pl>
Data: Fri 11 Jun 2010 - 17:05:04 MET DST

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
news:huskem$cf$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> W opisie producenta mojej płyty głównej Gigabyte GA-M61P-S3
> (http://www.gigabyte.pl/products/mb/cpulist/ga-m61p-s3_10.html) jest
> informacja, że obsługuje procesory AM3.
> Czy to faktycznie możliwe, że taki procek zadziała z płytą AM2?

Teoretycznie kazda płyta AM2 jest zdolna do obsługi procesorów AM2+/AM3.
Tyle że wymaga to upgrade'u biosu, a mało który producent to udostepnił.
Gigabyte akurat tak:
http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.aspx?pid=2434
Trzeba mieć najnowszy bios 7F7. Tyle że to bios w wersji beta, wiec zacznij
od jego upgrade'u i sprawdź czy na dotychczasowej konfiguracji nie robi
jakichś jaj.
No i to płyta z HT 1.0, ale to tylko minimalnie obniża wydajność procesorów
AM3.

> O ile zyskam na wydajności zamieniając Athlona X2 3800+ (2 GHz) na Athlona
> II X4 635 (2.9GHz)?

Zależy od zastosowań. BTW twój aktualny CPU powinien dać sie podkręcić do
tych 2.7 GHz (inna rzecz że AII z defaultowych 2.9 GHz tez powinien dać się
wykręcić na 3.6 GHz).