Brak możliwości instalacji niededykowanych kart wifi w laptopach HP

Autor: Oncek <cactusek_at_gmail.com>
Data: Thu 03 Jun 2010 - 13:56:00 MET DST

Każdy kto próbował zainstalować w swoim laptopie HP nową sieciówkę na
pewno spotkał się z blokadą w biosie i komunikatem:
Error 104 - Unsupported Wireless device detected. System halted.
Remove device and restart.
Powoduje to całkowity brak możliwości odpalania komputera z nową
kartą.

Zainwestowałem w nową kartę (z 802.11n) do mojego DV6100 i nie wiedząc
o tej blokadzie przywitał mnie ten komunikat.
HP blokuje praktycznie wszystkie karty z wyjątkiem kilku dedykowanych
(najcześciej starych modeli). Nie ma co marzyć o "n".
Przeszukałem prawie cały internet ale nie ma gotowych rozwiązań z
wyjątkiem porad zaawansowanej edycji biosu pod notatnikiem w hex. To
raczej nie dla zwykłym ludzi i "lekko" ryzykowne.
Udało mi się jednak znaleźć gotowy zmodyfikowany bios ze zdjętą
blokadą nowych sieciówek dla modeli Pavilion DV6xxx i DV9xxx czyli
jakby nie było dużej cześci rynku z ostatnich 2lat.
Tutaj opis i potrzebne pliki: http://proxnet.webh.pl/viewtopic.php?f=10&t=31
Na pewno wielu osobom się przyda.
U mnie śmiga.