Re: Spotkał się kiedyś ktoś z tym że dysk nie wstaje

Autor: rageofhonor <wein_at_wp.pl>
Data: Tue 01 Jun 2010 - 15:01:44 MET DST

Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w wiadomości
news:0eb5bc08-93c7-4eff-8c0b-37ae606d824d@c7g2000vbc.googlegroups.com...

>co to znaczy, że zabraknie zasilania ? Sprawdź na innym >zasilaczu,
>problem ustąpi.

Brak zasilania oznacza że jakis kretyn zrobi w bloku lub w elektrowni takie
krótkie zwarcie lub przepiecie że UPS nie podtrzyma napięcia i mi komputer
wyłączy tak jak by mormalnie ktoś listwę wyłączył. Trwało to może 1-2
sekundy. Normalnie jak zabraknie zasilania to UPS podtrzymuje napięcie. Już
miałem 2 przypadek w tym roku. Ktoś mówił że takie coś może być jak fazy
zabraknie. Krótko przed brakiem napięcia słychać było jak by ktoś używał
jakiejś maszyny w innym mieszkaniu. Może jakaś spawarka czy transformator?

Z zasilacza wychodzą już złącza zasilające do dysków SATA. Czy to może być
sprawa kontrolera SATA, że płyta słabiej widzi SATA 1 a z dyskiem SATA 2 nie
ma problemu?