Re: Jak to jest z adresowaniem 1TB RAM-u przez nowe Xeony 7500 ?

Autor: A r t i e <artie00000007_at_gazeta.pl>
Data: Fri 28 May 2010 - 21:53:04 MET DST

Użytkownik "shadow" <tomasz.potega@gmail.com> napisał w wiadomości
news:f8d40e8c-5856-4c04-9607-95b585cfc120@q33g2000vbt.googlegroups.com...
W dniu 10-05-28 20:33, A r t i e pisze:
> - A o ile mniej więcej ten dostęp jest wolniejszy ? 2x 10x czy może 50x ?..

od około 1,5x (w przypadku konfiguracji 2 CPU, z jednym "skokiem"
między procesorami), do gdzieś ok. 6x w przypadku kilkudziesięcio-
procesorowych behemotów.

> PS0. Czytałem specyfikację, i tam pisze że na każdy Socket (czyli
> procesor) odpowiada 16 slotów RAM, ale z 2 strony procek adresuje max
> 2^44-1=16TB - pewnie na wypadek jakby wzrosła pojemność pamięci na 1
> slot..:)

bierz pod uwagę, że adresy te obejmują nie tylko lokalną pamięć.

BTW, gdyby slotów było za mało, zawsze można podpiąć się pod pamięć
drugiego, nieobsadzonego procesora:

http://www.anandtech.com/show/3648/xeon-7500-dell-r810/5

> PS. Czy istnieją architektury 2,4 procesorowe gdzie każdy procek z tą
> samą efektywnością ma dostęp do całego RAMu ? Np. Abit kiedyś produkował
> płytę 2-proc. "dla ludu".

ale jak byś chciał to widzieć? w przypadku NUMA masz 2 czy 4
kontrolery,
jeden, który miałby je zastąpić, musiałby być znacznie szybszy - bo
gdyby pracował z tą samą prędkością, to zysk z tego byłby żaden.

starsze płyty dla 2 CPU (z epoki Socket 370) obsadzały dwa procesory
na wspólnej FSB - co nie było szczególnie efektywne.

pozdrowienia,
shadow

Dzięki to już wiem w miarę wszystko-2 super odpowiedzi w porównaniu z takim jednym tu który myśli że problemy takich kompów da się
sprowadzić do szyny adresowej-z kultury z nim nie polemizuję.

Arek