Dyski SATA (dynamiczne) - problem hardwareowo-softwareowy...

Autor: GazGaz <gggaz_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Fri 28 May 2010 - 13:35:48 MET DST

Witam! Złożyłem wczoraj zestaw (core i7 920, ... i kilka dysków HDD). Wszystko
pięknie działa z wyjątkiem dwóch dysków SATA: SEAGATE 300 GB i SEAGATE 1 TB.
Dyski są w 100% sprawne bo przełożyłem je ze starego komputera. [b]Dane z nich
są bardzo ważne dla mnie.[/b] Dyski wykrywa jako dynamic, a nie basic. Wobec
tego nie ma ich w "My Computer". Choć system je widzi (Computer Managment /
Storage) i mam możliwość ich zamiany na basic, ale to się wiążę z utratą
danych, co ZUPEŁNIE ODPADA !. CO zrobić ? W Win XP działały elegancko w W7
jest problem. Czy jakieś drivery SATA pomogą ? Linux widzi oba dyski (montuje
tylko jeden, bop na drugim był źle zamknięty system i nie pozwala) ale to
połowa sukcesu, bo nie mam gdzie przegrać 1.5+0.3 = 1.8 TB danych :)

Co poradzicie ?

GazGaz.