Re: Jaki komp do Gier do 2500zł

Autor: WiesłaW <nawu_at_usun.poczta.onet.pl>
Data: Thu 27 May 2010 - 16:23:27 MET DST
Message-ID: <op.vddbldub35rodc@wiesiek-pc>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes

Dnia 25-05-2010 o 17:50 zenek napisał na pl.comp.pecet:

> Grywalnosc PCta jest tragiczna w porownaniu do konsoli to dinozaur.

Co to jest ta "grywalność" konsoli? Grywalne to mogą być gry, ale PCty?
A co do dinozaurów..

Xbox 360 z listopada 2005!?, procesor graficzny ATI klasy R500
337 milionów tranzystorów (razem z pamięcią) 90nm
RAM:512 MB GDDR3 współdzielonych przez procesor główny i układ graficzny
48 zunifikowanych jednostek cieniowania pikseli
8 ROP, 4x AA, taktowanie rdzenia/pamięci - 500/1400
całkowita wydajność układu to 240 GFLOPS

PlayStation 3 - architektura z listopada 2006r.
układ graficzny klasy 7900GTX fajny był.. ze cztery lata temu :)
300 mln. tranzystorów 90nm
całkowita wydajność układu to 269 GFLOPS
24PS 8VS nie zunifikowanych, 8 ROP
taktowanie rdzenia/pamięci - 500/1300, RAM 256 MB GDDR3 22.4 GB/s.

Średnia karta którą podałem w zestawie HD5750:
1040 mln tranzystorów 40nm
całkowita wydajność układu to 1008 GFLOPS
720 zunifikowanych shaderów 16 ROP
taktowanie rdzenia/pamięci - 700/4600, RAM co najmniej 512 MB GDDR5 72GB/s.
Już o directX-ach, shadermodelach i silnikach nie będę pisał, bo to ze
cztery generacje do przodu.
Ogólnie wychodzi jakieś dwa i pół raza lepiej.

Może wstrzymajcie się trochę z zachwalaniem tych konsol. Są już tak
leciwe, że tylko patrzeć jak pojawi się coś nowego :)
Widzę tylko jedną zaletę konsol. Gry są optymalizowane pod jeden konkretny
układ. Lepsza obsługa nie musi być zaletą, bo może niektórych odmóżdżyć :)

-- 
WiesłaW
Opera Mail
Received on Thu May 27 16:25:02 2010

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 27 May 2010 - 16:51:04 MET DST