Re: Software do dysków Toshiba

Autor: vissim <vissim_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 26 May 2010 - 22:22:48 MET DST

> Toshiba nie wypuściła swoich narzędzi do dysków, musisz wypróbować
> jakieś uniwersalne narzędzie. Na przykład HDDScan albo Victoria for
> Windows. Z tym że niektóre funkcje najczęściej nie są dostępne poprzez
> USB.

Hmm, obudowa z serii StorE Art jest zwarta i raczej ciężko ją otworzyć nie
uszkadzając niczego. Próbowałem na szubkiego, ale chyba jest na zatrzaski,
więc nie będę kombinował aby jej nie uszkodzić.

Victoria sprawdza sie na dyskach SATA (nowsze) tylko nie wiem jak zapisac w
nim stan AAM na stale (tzn OFF). JEst roznica w seeku 12 ms vs 18 ms na WD
Caviar Black Edition 500 GB

Nestety nie wykrywa urządzeń na USB (Toshiba StorE Art 640 GB). Chyba
rozmontuje ta ladna obudowę somehow...