Problemy z wydajnością maszyny na Phenomie II X4 940 i MSI KA790GX

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Fri 21 May 2010 - 13:37:31 MET DST

Witam!

Moi drodzy, mam problem z wydajnością kompa do motion designu -
strasznie muli w niektórych niespodziewanych sytuacjach (chodźby w
czasie pracy w Photoishopie). Dużo lepiej sprawuje się w porównaniu z
nim, mój drugi, dużo starszy komp (C2D E6600 + P5B Deluxe). Mam
podejrzenie, że chodzi tu o brak karty graficznej (jest tylko
zintegrowana) i/lub niezbyt udaną płytę główną :/ Jak uważacie?

Proc: AMD Phenomie II X4 940
RAM: 4GB
Graf: zintegrowana
2 x SATA 720 rpm Raid 0
MoBo: MSI KA790GX
Win XP SP3 (Malcolm X)

1) Czy wystarczy dokupienie karty graf, czy wypadałoby także wymienić
płytę gł.?
2) Jeśli tylko grafa, to Radek, czy NVidia? To jest rzekoma platforma
Dragon, do której polecane są Radki, ale nie wiem na ile to
marketing :/. Jakie karty obu producentów polecacie do 400 PLN? Nie
jestem graczem, zależy mi raczej na wsparciu renderingu video przez
kartę grafiki (o ile to możliwe) oraz na ogólnej poprawie wydajności.
3) Jeśli wypada zmienić także płytę, to jaką polecacie? Tu koszt nie
gra już takiej roli - szukam czegoś co będzie przede wszystkim dobrze
dobrze dobrane do Procesora.

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Micz