Re: Celeron D 3.2 (351) vs Pentium 4 HT 3.2 (640)

Autor: Grzegorz S <gs_at_sgh.waw.pl>
Data: Mon 17 May 2010 - 21:48:48 MET DST

PC <login@wp.pl> wrote:
> Mam dylemat. Zamiast sprzętu audio/video/radio używam komputera, który
> stanowi centrum multimedialne. Sprzęt oparty jest na płycie GA-8I915ME-GL i
> procku Celeron D 351, 3200 MHz, 1GB ram, GF7300GT. W zasadzie ta
> konfiguracja sprawdza się poza jednym - filmy Full HD. Zazwyczaj filmy
> oglądam bezpośrednio na TV bo ma USB i czyta prawie wszystko. Sporadycznie
> zdarza się, że nie obsługuje jakiegoś śmiesznego kodeka audio. Wtedy chętnie
> zapuściłbym film poprzez kompa podłączonego tego TV. Niestety Celeron nie
> [...]

Bez sprzętowej akceleracji H.264 mój P 4 HT 3.2 (640) dokładnie taki jak Twój
daje radę tylko przy użyciu najszybszego kodeka x.264 czyli CoreAVC
W/w kodek potrafi wykorzystać technologię CUDA w kartach nvidia,
ale 7300GT zdaje się tego nie obsługuje jeszcze... na mojej 8600
po włączeniu obsługi CUDA procesor p IV jest wykorzystywany jedynie
w ok 10%

Tak czy inaczej zanim zmienisz procek, wypróbuj CoreAVC (w opcjach wyłącz
deinterlacing (ustaw na none), deblocking na Skip Always oraz wyłącz
Aggressive Deinterlacing i crop 1088 - to powinien dać radę

Z takimi ustawieniami działało mi 1080p nawet na Centrino 1.7GHZ w laptopie.

--
gs