Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Mon 17 May 2010 - 12:20:26 MET DST

Dnia Mon, 17 May 2010 09:07:50 +0200, Marx napisał(a):

> W momencie alt-tab'a aplikacja tracaca fokus moze byc zeswapowana, a
> aplikacja zyskujaca fokus odczytana ze swapa. Tu tkwi sedno spowolnienia.
> A czemu wystepuje swapowanie? Bo durny algorytm windows stara sie
> oproznic blizej niezdefiniowana czesc RAM ot tak sobie nawet wtedy gdy
> pamieci mu nie brakuje.

No to pozostaje mi zainstalować jednak RAMdysk. Tak zrobię.

Tak na marginesie - jeśli chodzi o swapa, to pod W7 obserwuję jego zupełnie
inne zachowanie. Pod XP zdarzało mi się, że w ciągu dnia musiałem wylogować
się (niekoniecznie restartować) ze 2-3 aby system przestał spowalniać nawet
jeśli w danym czasie próbowałem załadować pojedynczą aplikację.
Wystarczyło, że wcześniej parę z nich urchamiałem/zamykałem itp. Pod W7
przy tej samej ilości RAMu nie odnotowuję takich zachowań w ogóle. Czy
bawiłeś się W7 i zwróciłeś na w/w aspekt uwagę?