Re: Has³o na HDD

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 16 May 2010 - 00:02:51 MET DST

** Tomasz Chmielewski <tch@nospam.wpkg.org> wrote:

> Jak chcesz miec pewnosc, ze nikt nie odczyta twoich danych (np. po
> kradziezy), musisz zaszyfrowac dysk lub wybrane na nim partycje.

> W zaleznosci od systemu operacyjnego, mozna to robic roznami sposobami.

Widzia³em dyski, które maj± na obudowie klawiaturê numeryczn± i po pod³±czeniu
trzeba z tej klawiaturki wbiæ kod aby uzyskaæ dostêp do danych. Nie wiem na ile
to jest bezpieczne, ale rozwi±zanie fajne bo nie wymaga dodatkowego
oprogramowania.

Ale generalnie by³bym bardziej za pe³nodyskowym szyfrowaniem np. Bit Locker z
Windows 7/Vista +miniaturowy pendrive/klucz do odszyfrowania.