Re: NAS z USB

Autor: Bartek Wiecek <dante_at_ciach.eranet.pl>
Data: Fri 14 May 2010 - 14:29:34 MET DST

"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message
news:4bed3d08$0$17100$65785112@news.neostrada.pl...
> Nie znam tego konkretnie, ale pozostałe Lacie (np bigdisc, d2 itp) mają
> usb port i udostępniają dokładnie tą samą przestrzeń/zasób/dysk po usb i
> ethernecie...

no własnie wg instrukcji dostępnej w necie partycje dostępne po sieci i USB
sÄ… rozdzielone
http://www.lacie.com/download/manual/UM_d2NW2_EN.pdf strona 34
Jeśli można dostać sie do tej samej przestrzeni dyskowej via dwa interfejsy
równocześnie to mi to w zupełności wystarczy...

> ale to pułapka jest - bo po podłączeniu takiego dysku na USB do
> komputera - komputer odnajduje kartÄ™ sieciowÄ…, sam odnajduje dla niej
> adresy ip (dysk ma serwer dhcp?), i sam odnajduje ten dysk ale jako dysk
> udostępniony przez otoczenie sieciowe! (czyli zasadniczo obojętnie czy
> podłączasz się po usb, czy po ethernecie, a i tak dostajesz się realnie
> przez ftp/smb/http do danych na dysku) a nie jako usb-mass-storage czyli
> wprost prosty dysk.

no tutaj to akurat nie będzie problemem - wyjścia na USB potrzebuję do tego
by przypiąc do dysku mediaplayerek który potrafi czytać dyski USB.. dostęp z
komputera będzie tylko via lan.

pzdr
Bartek