Re: Wymiana płyty głównej

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Wed 12 May 2010 - 00:13:32 MET DST

Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl> napisał w
wiadomości news:dtmfu5h9n04rs8gsf0jb07b69qe96ilnfq@4ax.com...

> Nie wiem jak są numery seryjne ale np. w Dellach ID Tag przy wymianie
> płyty głównej na gwarancji serwis programuje na taki sam jak był
> pierwotnie.

I tutaj wchodzimy na teren, w ktorym trzeba dokladnie zdefiniowac, czy
mowimy o numerze seryjnym komponentu, czy o service tagu. Ten ostatni
dotyczy komputera jako "zespolu komputerowego", chociaz bardzo czesto jest
tez elementem identyfikacji plyty glownej - czyli jest fragmentem numeru
seryjnego.
Ale jego podmiane na taki sam latwo wykryc, np sprawdzajac numer MAC
zintegrowanej karty sieciowej lub tez numeru UUID (zakladajac, ze nie
zrobila tego jakas firma beznadziejna, ktora w miejsce UUID daje same zera
lub x)

Pozdrawiam
Michal