Re: Jaki jest sens stosowania dysków SSD?

Autor: Marek <brak_at_email.com>
Data: Mon 10 May 2010 - 20:14:28 MET DST

Dnia 10 May 2010 17:08:27 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

> Odwiedź pl.*.bazydanych tak przed 2-3 tyg jak rozwiązywałem problem
> dysków, niestety doszedłem do wniosku że bez sdd nic nie poprawię.
>
> Czas zapytania do bazy 27minut po reboocie, 57sek powtórna analiza -
> dane w buforach dyskowych w ramie, po zmianie hdd na ssd wynik:
> 2 minuty/57sek - fajnie nie? I hdd był w raidzie. Niestety fragmentacja
> swoje robi i seek po milionach rekordów szybki nie jest.

A wiesz, że nawet czytałem ten wątek? :-) Wtedy zastanawiałem się nad
optymalizacją zapytania a nie przyspieszaniu sprzętu.

Co do naszego wątku - to zgadzam się z Tobą - faktycznie w tym specyficznym
zastosowaniu będzie drastyczna różnica. Zresztą powyżej tak właśnie
komentowałem kolegom wyniki pomiarów. Zwróć uwagę, że miałem na myśli
zastosowanie dysku w systemach Windows w kontekscie korzystania z
aplikacji. Praca moja polega na zmienianiu co chwilę otwartych programów.
Irytowało mnie czekanie na ich ładowanie się. Dlatego zainteresowałem się
poprawieniem sobie warunków pracy. Brałem pod uwagę SSD jednakże 1600zł za
mały pojemnościowo dysk o prędkości 270/200M wydało mi się przegięciem o
dużym stopniu ryzyka w sensie korzyści relatywnych do podobnych parametrami
rozwiązaniach na HD. Nie wspomnę o cenie 350zł za takie rozwiązanie.

W tym właśnie kontekscie zadałem pytanie o cel stosowania SSD.