Re: Czy ktoś ma Seagate 2.5 cala na 7200?

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Sun 09 May 2010 - 17:12:27 MET DST

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> Już wiem, że ma typowe gabaryty a moja płyta obsługuje SATA300. :)
> Nie wiem, czy płyta obsługuje dysk o wielkości 500 GB, ale raczej
> tak. 320 GB obsługuje.

Jeśli obsługuje 320GB to i 500GB obsłuży. Tylko zwróć uwagę, że ja
pisałem o 250GB a on ma jeden talerz i dwie głowice 320GB i 500GB ma dwa
talerze, a głowic (chyba) odpowiednio trzy i cztery.

> Jeszcze pytanie -- czy warto dodać trochę do tej literki G na końcu.

Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem. G - to czujnik drgań, który ma
za zadanie zabierać głowicę z nad talerzy jak wykryje niebezpiecznie
duże przeciążenia . Ma to zabezpieczać powierzchnie talerzy przed
uszkodzeniami. ja mam taki czujnik wbudowany do laptopa i wyłączyłem go
bo kiedyś w pociągu nie pozwalał na obejrzenie materiału wideo :-) Nic
do tej pory z tego powodu się nie stało.

> Już wiem o tym, że dysk musi wytrzymać temperaturę nie mniejszą
> niż 60 stopni Celsjusza, a nie każdy tyle wytrzymuje. Akurat
> ten Seagate wytrzymuje więcej niż trzeba. :)

Mój ma teraz 36oC jak jest bardzo ciepło w mieszkaniu i dysk dużo
pracował (prewencyjne skanowanie bad sektorów)to rozgrzewał się do 42oC.
W takiej sytuacji WD 5400 łapał 51oC.

Pozdrawiam
Darek