Re: Karty modemowe GSM PcExpress i USB

Autor: <artur.debski.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 07 May 2010 - 13:33:11 MET DST

Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Czy modemy USB (UMTS/HSDPA) mają średnio gorsze parametry od kart
> PcExpress? Mam na myśli wpływ rozmiarów obudowy. Jestem zmuszony
> poszukać jakiegoś modemu i waham się co wybrać.
>
> pozdrawiam
> Piotr

Jeżeli zależy Ci na niezawodności wybierz zdecydowanie modem na złączu
PCMCIA lub modem Express Card (zależy co masz w laptopie)
Sprawdzone na kliku róznych laptopach i kilku modemach USB niezależenie
jakiego operatora - zdarza się że modem USB bywa niewidoczny potrzebne są
kombinacje w rodzaju zmiana gniazda USB, restart laptopa lub restart laptopa
z wpiętym modemem

Tych problemów nie obserwowałem w modemach na złączch PCMCIA i Express Card
uważam też że złącza te zapewniaja stabilniejsze mechaniczne i elektryczne
połączenie z laptopem przy słabym.

Przy słabym zasięgu nie było różnicy czy jest to USB czy PCMCIA czy Express
Card - połaczenia z inetnetem po prostu rwane były po kilku minutach
(sprawdzone osobiscie na róznych kartach iPlus i Blueconnect na dwóch
laptopach i stacjonarnej maszynie)

Pozdrawiam

Artur Dębski