Re: Problem z dyskiem ATA.

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Tue 04 May 2010 - 20:44:30 MET DST

W dniu 2010-05-02 14:45, W.P. pisze:
> Zapuściłem badblocks i SystemRescueCD 1.5, znalazło 97 bad bloków.
> Natomiast S.M.A.R.T. przy starcie podaje, Ĺźe dysk jest OK.
> Co powoduje tą różnicę?
Może to, że nie wiadomo tak naprawdę, co Twoja płyta główna przy starcie
robi z licznikami S.M.A.R.T. Odpal jakiś normalny program do
monitorowania dysku, odczytaj liczniki i sam oceń czy z dyskiem jest coś
nie tak, czy to przejściowe problemy.

> (Bo że dysk idzie "pod młot" po "wyssaniu" danych to oczywiste).
Dla mnie by to jeszcze takie oczywiste nie było, ale co kto lubi.

--
Pozdrawiam
Maciek