Co lepsze AMD Phenom II X6 czy Intel Core i& 920 ? Wydajność, prądożerność

Autor: Polo <polooWYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Tue 04 May 2010 - 13:44:34 MET DST

Witam forumowiczów!

Co wypada korzystniej: zakup AMD Phenom II X6 (1055 T, 2.80GHz, 6 MB cache) czy
zakup Intel Core i7 (920, 2.66 GHz, 8 MB cache) ? Pytam nie tylko o procesor,
ale o cały zestaw, bo płyty pod AMD socket AM3 są sporo tańsze od płyt pod Core
i7 socket 1366 (różnica kilkuset złotych). Pamięci DualChannel też są troche
tańsze od TrippleChannel.

Interesuje mnie różnica w wydajności w programach typu: Solidworks i Inventor
(wszystkie to CAD 3D) i szczególnie w obliczeniowych programach MES (jak ANSYS,
Solidwork simulation)... Programy MES to obliczenia zmiennoprzecinkowe setek
(tysięcy) macierzy o dużych wymiarach + wiele innych obliczeń numerycznych.

Ceny:

Phenom II X6 kosztuje 700-725 zł

Core i7 920 o 200 zł więcej

Wiem, że pojedyncze rdzenie są szybsze w Intelu, ale AMD ma o 50% więcej rdzeni.

Płyty pod AMD to koszt rzędu 250-300 zł (prostsze modele), pod Core i7 to 650
-750 zł (prostsze modele).

PLatforma AMD (płyta + proc + pamięć (w AMD - 8 GB, w Intelu - 6 GB)) w moim
przypadku jest o 450 zł tańsza, czy warto dopłacać do Intela ?

Ważna jest też dla mnie prądożerność i system oszczędzania energii (jak
wyłączanie nieużywanych rdzeni). Ale oczywiście najważniejsza sprawa to
wydajność / cena w programach CAD/CAE/FEA.

Dzięki za podpowiedzi!
POLOO