Re: Pentiom III 733 MHz a DivX

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 04 May 2010 - 10:20:26 MET DST

> A to czytałeś:
>
> "Na płycie P6VAA + PIII 933 MHz + 64 MB RAM z tym samym OS, kodekami,
> sterownikami, grafiką itd. filmy
> odtwarzane są bezbłędnie."

Czytalem... no i co z tego ma wynikac? :)

> Na jakim chipsecie jest w/w płyta?

P6BAT A+ jest oparta o przebrandowany "Apollo Pro Plus" czyli VT82C693.
P6VAA to z kolei nowszy (i nieco szybszy) "Apollo 133 Pro" czyli
VT82C693A.

Jesli nie chce ci sie googlac to, chocby tu masz porownanie w aplikacjach
biurowych:
http://www.anandtech.com/show/359/9

Ta niewielka roznica stanowi "byc albo nie byc" dla odtwarzania filmow.

Chesz dowodow? Prosze: zwiekszaj rozdzielczosc odtwarzanych divx'ow.
W ktoryms momencie dotrzesz do granicy, przy ktorej "133 pro" dostanie
czkawki.
W dodatku waskim gardlem nie bedzie procesor, bo dowolna plyta oparta o
intelowe BX i440 albo Solano i815 z zainstalowanym tym samym procesorem
i karta graficzna nadal bedzie odtwarzala obraz plynnie.

> Która płyta?

Vectra VL 400. O ile wiem to jest wlasnie na i815.

i815 dziedziczy najprawdopodobniej sporo z konstrukcji starszego i440BX
i cechuje sie przepustowoscia niemal dokladnie taka sama jak ten ostatni
podkrecony do 133 MHz. Co IMHO czyni go najlepszym (pod tym wzgledem)
chipsetem dla kombinacji s370 / SDR.

pozdrawiam,
Vituniu.