Re: Pendrive Transcend 8GB

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 02 May 2010 - 05:30:25 MET DST

"BQB" 4bd3021e$1@news.home.net.pl

> Ale to nie interfejs jest wolny, tylko kontroler pamięci. USB2.0 umożliwia prędkość 400 Mbit o ile dobrze pamiętam. Więc "szybki"
> USB 3.0 nic nie zmieni.

Któryś FajerŁajer ;) ma 400 -- USB 2.0 ma 480 Mb/s, ale USB 2.0
pomimo tej przewagi (480 nad 400) jest w efekcie wolniejszy.

USB 3.0 jest już rzeczywistością (nie wiem, jak z SATA 6 Gb/s) więc
kupowanie szybkich PenFlaszek na USB 2.0 może nie mieć już sensu.

Od PenFlaszek są (IMO) lepsze karty pamięci, bo są przydatne w różnych
miejscach -- telefonach czy w aparatach fotograficznych, a za 1 złotówkę
można kupić czytnik do kart na USB umożliwiający komunikowanie się takiej
karty na dużej szybkości (jak na USB 2.0 -- dużej) z komputerami tak, jak
komunikuje się PenFlaszka. Tyle tylko, że PenFlaszki mają ciekawszy wgląd
od kart pamięci (czy takiego czytnika) i są mechanicznie mocniejsze od
kart pamięci.

Zapewne niedługo już będą przejściówki z SATA na USB 3 -- wtedy dysk
zewnętrzny będzie miał szybkość trudną do pokonania przez PenFlaszki.

Może też rozwiną się PenFlaszki na energetyczne SATA.

Ja bym chętnie zobaczył ,,ethernet do wszystkiego''. :)

Dyski zewnętrzne i wewnętrzne, PenFlaszki, komputery,
drukarki i skanery -- wszystko na ethernecie, na dodatek
miedzianym lub tanim optycznym, szybkim co najmniej na 10 Gb/s
i sięgającym co najmniej na 250 metrów w przypadku miedzi oraz
znacznie dalej w przypadku tanich światłowodów... Do tego po
miedzi zasilanie... Do ethernetu -- WiFi. Też szybkie, co
najmniej na 1 Gb/s -- choćby za sprawa wielokanałowości
jednoczesnej. :) Skoro na 802.11 g można puszczać 100 Mb/s,
to na 10 takich kanałach można puszczać 1 Gb/s -- tak, wiem
o tym, że na razie świat idzie w kierunku szeregowania, nie
zaś równoległego przesyłania, ale chyba akurat WiFi lubi
i równoległe transmisje...

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'