Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?

Autor: xv <xv_at_nosspamm.gazzetta.pl>
Data: Wed 28 Apr 2010 - 01:21:36 MET DST

Użytkownik Pszemol napisał:

> 10 metrów przy 12V?? Sorry, ale nie zgadzam się z autorem tego tekstu...
> To niemożliwe przy jednym urządzeniu zasilanym w taki sposób.
> Co innego gdybyś oprócz tego routera miał kilka switchy i kamer,
> zasilanych z tego samego 12V - ale sam router? Niemożliwe :-)

Dawno nie robiłem takich obliczeń, więc jak jest coś źle to niech ktoś
poprawi.
Średnica jednego drutu strętki fi=0,5mm
Po przeliczeniu pole przekroju wynosi P=0,2mm^2
Konduktywnośc miedzi wynosi 57 m/(Om*mm^2)
Po przeliczeniu wychodzi, że jeden metr przewodu miedzianego o średnicy
0,5mm daje opór 0,0877 Om.
Załóżmy, że przeciętny accesspoint jest zasilany prądem stałym i zjada
ok. 7W mocy, czyli przy 12V potrzebuje 0,6A.
Przeliczmy dla odległości 10m:
10m w jedą stronę i 10m w drugą to razem 20m
Rp = 20*0,0877 = 1,75 Om
Up = 1,75*0,6 = 1,05 V
Czyli accesspointowi pozostaje ok. 11 V
Teraz dla odległości 80m jak wątkotwórca napisał:
Rp = 2*80*0,0877 = 14 Om
Spadek napięcia na przewodach oblicz sobie sam i zobacz ile pozostaje
dla urządzenia.
Podobne wyniki daje np. kalkulator znajdujący się na stronie
http://www.elfro.pl/FAQ/Obliczaniespadk%C3%B3wnapi%C4%99%C4%87.aspx
Tylko jakiś ćwierćinteligent robił tą stronę i kalkulator nie chodzi pod
Mozillowatymi, ale zwróć uwagę na to co tam pisze.
Przy okazji powtórz obliczenia dla 48V, policz ile wynoszą straty mocy w
przewodzie dla 12V i 48V oraz porównaj czy są one ok. 17 razy większe
dla mniejszego z tych napięć jak to na czerwono napisano w dokumencie do
którego linka podawałem.