Re: Plextor PX-800 problem

Autor: DiVeReK <CIACHU.CIACHU.divek.CIACHU.CIACHU_at_op.pl>
Data: Tue 27 Apr 2010 - 10:16:18 MET DST

W dniu 2010-04-25 19:23, Piotr ( Maximus ) pisze:

> Nagrywarka Plextor PX-800 nagrywa bez problemu płytki CD, natomiast przy
> próbie zapisu wyrzuca błąd - "Błąd kalibracji mocy".
> Czy nagrywarka nadaje się już do kosza ?

1. Spróbuj z innymi płytami (inną partią, inną serią, producentem).
Mimo, że to Verbatim to zdarzają się nieciekawe serie. Od czasu do
czasu, aczkolwiek stosunkowo rzadko, zdarza mi się wyrzucić do kosza
kilka płyt z 25-sztukowego szpindla. Im lepszej jakości płyta, tym
lepiej dla lasera, szczególnie tego wysłużonego.

2. Spróbuj innym programem, np. darmowym i IMHO dobrym BurnAware Free -
ja swego czasu z "wielkim" Nero miałem podobne objawy z kalibracją mocy
na _nowo zakupionej_ nagrywarce Pioneera DVR-112D@L. Nie twierdzę, że to
reguła, ale począwszy od Win98, a skończywszy na WinXP nie raz
doświadczyłem czeskiego filmu z Nero i jego kaprysami. Na Win7 go po
prostu nie instalowałem :) Zresztą nie używam go już od bardzo dawna.

3. Spróbuj wyczyścić soczewkę. Rób to bardzo delikatnie i z wyczuciem.
Stosuj zwykły płyn do optyki, np. do czyszczenia ekranów LCD - zawiera
bezpieczne dla soczewki składniki. Nie czyść jej wacikami tylko
kawałeczkiem miękkiej tkaniny, najlepiej mikrofibry. Nie pucuj i nie
szoruj, wystarczy parę razy "maznąć". Powinno pomóc na jakiś czas.

4. Weź pod uwagę, że laser może już dogorywać i powyższymi metodami
doprowadzisz go do "lepszej" kondycji na chwilę lub wcale.

5. Kup nową nagrywarkę - bezcenne ;)

--
Pzdr,
Tom