Re: Potrzebna cicha karta graficzna klasy GT9600

Autor: Giecze <czechowski_at_post.#skasujto#.pl>
Data: Mon 26 Apr 2010 - 17:45:28 MET DST

Marek wrote:

> Obecnie stosuję kartę graficzną Gainward GT9600 512MB 2xDVI pod Windows
> 7 taką jak tu:
>
> http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=61
>
> Sprawuje się ona bardzo dobrze ... lecz za głośno. Komputer mam
> bezgłośny natomiast karta jest irytująca w tym sensie. Gdy komputer
> staruje jest ona bardzo głośna lecz po załadowaniu sterowników - tylko
> irytująca. Chciałbym nabyć nie gorszą kartę do zastosowań graficznych
> (płynne animacje w 3840x1200), 2 x DVI i cichą. Czy da się to
> zrealizować w rozsądny sposób? Mam tu na myśli trwałość karty. Może mieć
> [...]

Jeśli chodzi o Radeony, bardzo dobrze pod względem emitowanego ciepła
pisze się o pasywnym Sapphire 4670 Ultimate (choć to 55nm). Z nowszych i
szybszych są pasywne i chłodne np. 5750 (40nm). Ewentualnie coś z
większym i wolnym wiatrakiem (np. HIS z chłodzeniem IceQ). Poniżej pare
linków:

http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_5750_Go_Green/27.html
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_5750_iCooler_IV/29.html
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Radeon_HD_4670_z_serii_Ultimate_od_Sapphire-16094.html