Re: Jaki dysk EIDE - ustawienia w BIOS dla SATA?

Autor: Ewa <nie_at_wysylac.pl>
Data: Tue 20 Apr 2010 - 17:35:11 MET DST

> A po podłączeniu widać go gdziekolwiek BIOS'ie?
Przy pewnych ustawieniach w On-Chip IDE Configuration
(nie zanotowałam przy których, tyle ich robiłam, muszę to powtórzyć)
dysk SATA pokazywał się jako Primary IDE Master i wtedy żadnych
innch urządzeń (dysku EIDE, czytnika DVD i nagrywarki DVD) na tej
liście nie było.

> Kombinuj z tym:
> Integrated Peripherals-> On-Chip IDE Configuration
> On-Chip ATA(s) Operate Mode - Legacy Mode
> ATA Configuration -> P-ATA+S-ATA
> S-ATA Keep Enabled ->Yes
>
> Advanced BIOS Features->Boot Device Select
> 1st - IDE-0

Dzięki, spróbuję tak ustawić (teraz nie mam dostępu do tamtego
komputera).
To ostatnie podane przez Ciebie ustawienie ma spowodować,
że system
- będzie się ściągał z dysku EIDE?
- będzie dawał możliwość wyboru bootującego urządzenia pomiędzy
   EIDE i SATA (boot.ini)?
- będzie się ściągał z dysku SATA?

Chodziłoby o to żeby najpierw można było wybierać między starym
systemem na EIDE, a nowym na SATA, a potem, gdy na SATA
wszystko będzie dobrze móc usunąć system z dysku EIDE.

Pozdrawiam
Ewa