Re: Netbook jaka grafika?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 17 Apr 2010 - 22:42:52 MET DST

** Grzegorz <brak@maila.pl> wrote:

> Zamierzam kupić netbooka, ale nie mogę się zdecydować jaką grafikę wybrać. GF
> 9400M, ION czy coś z Intela? Użytek typowy: dłubanie w sieci, OpenOffice. Co
> polecacie? Czy ATI oferuje już coś do netbooków?

Na czym Ci zależy? Na stosunkowo (to netbook jednak i to jest punktem
odniesienia) wysokiej wydajności czy na życiu baterii - bo w tym układzie to
jest właśnie coś za coś. Miałem netbooka z dwurdzeniowym Atomem - różnic w
wydajności specjalnie nie zauważyłem, za to bardziej rył baterię. Teraz mam
Lenovo X100 na Ati/Athlon - wydajność widzę ale ryje baterię oporowo (czekam aż
na rynku pojawią się powiększone).

Ergo to zależy czego oczekujesz po netbooku. Dla mnie to terminal do VPN/RDP i
lokalnie przeglądanie WWW ale niewiele więcej.

> Obecnie jestem zdecydowany na Asusa z dwurdzeniowym Atomem, 2GB ram i 250GB
> dysk. Problem tylko z grafiką.

> Najprawdopodobniej będzie na nim Linux.

Najprawdopodobniej będzie problem z czymś w okolicy wifi, dźwięk, czytnik kart.
Niestety z *fajnych* netbooków mało który nie sprawia problemów pod Linuksem.
Przez to przyzwyczaiłem się do Windows 7 i Linuksa zwirtualizowanego - spróbuj.
:)