Podział łącza niewidoczny dla providera?

Autor: Netx <nospam_at_gazeta.pl>
Data: Fri 16 Apr 2010 - 18:36:02 MET DST

Mam 3 komputery podłączone do internetu modemem kablowym i
hubem. Chciałbym zamiast jednego z komputerów wstawić
urządzenie udostępniające internet po WiFi dla:
- tego komputera (mam już kartę WiFi Tplink tl-wn781n)
- ewentualnie jeszcze dla jednego dodatkowego laptopa
(dokupiÄ™ mu kartÄ™ wifi na USB).
- dwóch telefonów komórkowych (mają WIFI chyba b/g)

W związku z tym mam pytanie czy powyższą operację można tak
przeprowadzić aby operator nie zauważył że trzeci komputer
został zastąpiony "rozdzielaczem łącza" (jak sądzę access
pointem/routerem) i podłączono zamiast jednego komputera 2
telefony komórkowe i dwa komputery? Albo aby operator nie
zauważył tego "z automatu"? Jeśli tak to jakie funkcje ma
mieć ten access point/router? Słyszałem coś o klonowaniu
karty sieciowej ale nie wiem czy to wystarczy?

Jeszcze jest taka sprawa że te telefony komórkowe mają b/g a
karty w komputerach będą b/g/n. Czy w związku z tym cała ta
sieć wifi zostanie zredukowana do "b/g" tzn. komputery mimo
że mają możliwość pracy w "n" (w kartach) to będą pracować w
"b/g"?