Re: Komputer - odtwarzacz mp3

Autor: Simon <simw_at_ASPAMMpoczta.onet.pl>
Data: Wed 14 Apr 2010 - 23:36:12 MET DST

> czy ktoś z Was przerabiał temat wykonania z PC odtwarzacza mp3?
Tak, nawet zbudowałem HTPC na ION z softem XBMC.
Niektórych Twoich założeń nie spełnia, ale da się je poprawić.
> Założenia:
> - szybki start (szybka dystrybucja linuxa?),
Każdy pełny start jest dość wolny.
Najgorzej jest z Biosem szczególnie przy płytach PC, długie testy POST
nawet przy tzw "szybkim starcie", choć jak się przegrzebie może się
znajdzie szybko startującą płytę. Pamiętam MSI KT3V z biosem AMI,
startowała w kilka sekund, bios AWARD rzadko szybko startował.

Lepszym rozwiązaniem jest jakaś płyta z notebooka, np NC4010.
W tym kierunku bym szedł, dodatkowa zaleta niski pobór prądu.

Najlepszym chyba rozwiązaniem jest korzystanie z uśpienia, tryb STR
(Suspend To Ram). Start powinien odbywać się w parę sekund da się to
robić w obie strony za pomocą pilota.

Dysk to najlepiej z notebooka cichy i chłodny, można się pokusić o SSD w
miarę możliwości finansowych, skróci również start.
60GB to naprawdÄ™ spora kolekcja muzyczna.

zaawansowanej opcji "biblioteki" jest niewystarczajÄ…cy. Szukanie po
katalogach itp jest mało wygodne. Dlatego skorzystałbym z Squeezecenter
do tego Squeezeslave - menadżer biblioteki audio + odtwarzacz konsolowy.
        Każdy dobry odtwarzacz musi mieć wyÅ›wietlacz, co najmniej
alfanumeryczny, najlepiej kilka linii np 4x20 LCD, ale lepiej VFD.
Kolejny wymóg to sterowanie pilotem. Pilot z czujnikiem USB to
kilkanaście złotych.
Z powyższych założeń potrzebny jest konkretny software, po kolei:

- system to najlepiej linux, dos odpada z powyższych założeń. Jakiś tam
soft to jest, ale ja bym się w to nie bawił. Win95, 98 ee to juz było :)
Pozostaje linux, jakaÅ› mini dystrybucja debiana lub ubuntu.
- Squeezecenter + squeezeslave
- Lirc do pilota
- lcdproc do wyświetlacza
- dobrze skonfigurowane, odchudzone jÄ…dro

Mówisz żadnej sieci. Mogę się domyślać dlaczego. Przemyślałbym to, poważnie.
Zrobienie szybko, fajnej playlisty poprzez WWW to dobra rzecz.
Zreszta sieć nic nie kosztuje, a nie powinna wpłynąć na zwolnienie
uruchamiania, przy STR to wogóle nie ma o czym gadać.

--
Pozdro
Simon