Re: BIOS: Power-On-by Alarm

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Tue 13 Apr 2010 - 16:19:39 MET DST

W artykule <38m8s5t1p2p0kn9d7ur6amgvj1o1of523f@4ax.com>, adresss@poczta.pl
napisał(a):

> czy wszystkie obecne plyty glowne maja w Biosie: power-on by alarm -
> budzenie kompa wg zadanego dnia/godziny?

Takie opcje to ja już widziałem w BIOSach od co najmniej 6 lat.
Albo inaczej - nie widziałem płyty, która nie miałaby takiej
opcji.

> Oraz czy jest do tego soft, ktory z poziomu Windows/Linux moglby
> programowac wlaczenia (zmieniac zapis w biosie) - np. do zalaczenia
> kompa 2 razy dziennie i odebranie z serwera poczty (kopii)?

Nie znam, ale jeśli komputer ma opcję WOL (wake on lan), to będzie
to zdecydowanie skuteczniejsze rozwiązanie. Serwer wysyła sygnał,
stacja włącza się, pobiera pocztę i wyłącza.

Jacek