Re: system 7 na laptopie

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Fri 09 Apr 2010 - 19:48:19 MET DST

Proces Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> zwrócił błąd:

> Nie rozumiem. Tzn. w przypadku tych kontrolerów to dajmy na to zainstalujesz
> Windows na dysku i potem podłączysz kontroler jak !główny storage i podasz
> sterownik to zadziała? Czy może w ogóle to jest sprzęt dla którego nie ma
> sterownika dla Windows (tak, taki też się zdarza)?
>
> Instalator 2003/XP/2000/NT najlepszy nie był nigdy ale do tego co miał robić z
> reguły (co potwierdza ilość instalacji Windows na świecie) jako tako dawał
> sobie radę.

Z reguły tak.

Ostatnio miałem taką instalację (SP3) na kilkuletnim komputerze,
nakląłem się za cały miesiąc. Problem wystąpił dopiero na dysku SATA
podczepionym do kontrolera Promise SATA/RAID (płyta Solteka), wcześniej
kilka razy był tam instalowany XP na dysku podczepionym do zwykłego
PATA. Problem był m.in. taki że nie rozpoznawał sterowników z dyskietki
(albo i dyskietki w ogóle?) mimo że były w porządku. Trzeba było
slipstreamować, ale instalator nadal sterowników nie zauważał na
późniejszym etapie, kiedy miał kopiować. Wreszcie, po pokonaniu
problemu, wykładał się w czasie odpalania z błędem który zawsze widzę
jak jest coś nie tak z dostępem do dysku. Najgorzej że te sterowniki
dobre były, w sensie w końcu udało mi się to połatać, przy pomocy
podczepionego innego kompa, używając tych trzykrotnie przez Windowsa
oplutych sterowników.

W ogóle już kilka razy robiłem slipstreaming metodą tradycyjną i nlite i
to był pierwszy przypadek kiedy aż tak nie zadziałało. Ale też pierwszy
raz SP3. Znalazłem też w Google wiele skarg ludzi na to że nie działają
- jedni winią Promise (zastosował ten sam numer HWID dla lekko
różniących się kontrolerów, ma wiele wersji sterowników które są
kompatybilne tylko z niektórymi BIOSami itd.), inni Windows. Ponieważ u
mnie w końcu to działa to winię bardziej windows. Z Vistą nigdy nie
miałem problemów sprzętowych i mam nadzieję że więcej XP instalował nie
będę :)

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8