Re: system 7 na laptopie

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 08 Apr 2010 - 02:00:05 MET DST

** Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> wrote:

>> Bo GUI Win95 rządzi.

> CLI, panie, CLI.

To Windows 95 miało jakieś sensowne CLI? Serio. Akurat CLI w Windows to mega
obsysa.

Ostatnio chciałem sobie zrobić raport z kont w Active Directory - prosty wynik
w tabeli kto do jakiej grupy/OU należy oraz inne parametry konta (imię,
nazwisko, CN).

Pierwsza myśl - SQL, po odrobinie googlania okazało się, że nie da się
odpytywać AD w stylu SQL, tzn. można wpiąć SQL Server do AD, skonfigurować
połączenie ale i tak odpytywanie miało spore ograniczenia i sprowadzało się do
programowania funkcji API, a nie czegoś deklaratywnego w rozumieniu języka SQL.
Nie miałem ani SQL Server pod ręką ani czasu na takie rzeczy.

Dalej myślę - Windows -> PowerShell - no też nie za bardzo po pierwsze musiałem
zainstalować sporo rzeczy i okazało się, że w mojej wersji Windows nie mogę ich
zainstalować. Dalej przeglądałem przykłady skryptów i ledwo co je rozumiałem,
jakieś strasznie rozwlekłe po kilkadziesiąt linijek do tak prostych rzeczy jak
odpytanie bazy danych (LDAP).

Co się okazało? Python - a jakże, zainstalowałem dystrybucję dla Windows i
potem w sposób standardowy odpowiednie moduły. Dalej napisałem 17 liniek
skryptu (dwa warunki) i otrzymałem to co chciałem. I nawet Excel to otworzył.
:>

Ta CLI Windows - chyba, że się Pythona zainstaluje...