Dziwny transfer na HDD

Autor: Radek D <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 03 Apr 2010 - 08:32:42 MET DST

Witam!

Zauważyłem, że na jednym z dysków mam bardzo słaby transfer
( http://42-290.eu/fotka/dysk.jpg ).

Na początku podejrzewałem, że może to być wina tego, że dysk
był podłączony do dodatkowego kontrolera SATA na płycie.
W dodatku drugi dysk podłączony do tego kontrolera ma bardzo
podobny wykres wydajności. Jednak po podłączeniu go do głównego
kontrolera nieznacznie tylko wzrósł transfer rzeczywisty, ale
HDTach pokazuje to samo. Średni odczyt mam ponad 20MB/s
słabszy niż testy w Chipie. Burst jest identyczny jak w ich teście, a
czas dostępu dwa razy dłuższy.

Zastanawia mnie czy problemem nie jest, że mam podłączonych 7
napędów SATA? Na innych dyskach transfery są OK i nie są takie
poszarpane. Płyta to Gigabyte GA-P35-DS4